Big Pharma na Twitterze

Pfizer (@pfizer_news) to kolejna duża firma, która próbuje wykorzystać ostatnio bardzo popularny, zaskakująco prosty kanał do komunikacji w Internecie jakim jest Twitter. Co ciekawe, na dzień dzisiejszy nie ma żadnego mechanizmu kontroli i weryfikacji firm oraz ich nazw w tej społeczności. Sytuacja była na tyle absurdalna, że ludzie z branży nie wierzyli w oficjalność konta Pfizera do czasu ostatecznego wyjaśnienia całej sytuacji przez Raya Kerins (Head, Global Media Relations)

pfizer_news

Swoje konta mają już min. @Amgen, @AstraZenecaUS, @Boehringer, @genentechnews, @GSKUS, @JNJComm, @Novartis, @Roche_com. Nie czarujmy się – Twitter, pomimo że powstał już w 2006 r. dopiero teraz ma swoje „5 minut” w mass mediach i odnotowuje kolejny ogromny skok pod względem unikalnych użytkowników do 44.5 mln miesięcznie. (dane z czerwca 2009).

twitter-june-2009-chart

Firmy farmaceutyczne rozpoczęły „twittowanie” z typową dla tej branży ostrożnością wykorzystując nowe narzędzie głównie do publikacji notek prasowych oraz bieżących wiadomości o charakterze korporacyjnym. Obecnie kilka firm pozwala sobie na interakcje z użytkownikami a Novo Nordisk poszedł na całość zakładając konto @racewithinsulin gdzie dość popularny kierowca rajdowy w US, a przy okazji pacjent – Charlie Kimball „twittuje” o tym jaki fajny jest Levemir (cukrzyca).

Obrazek 3

Osobiście uważam, że bierne wklejanie press releasow czy mocno brandowanych wiadomości w tej postaci nie przyniesie oczekiwanego efektu. Siła Twittera polega na dynamicznej interakcji oraz możliwości śledzenia ważnych wydarzeń „live” i włączaniu się w dyskusje.

Zespół Twittera świetnie zdaje sobie z tego sprawę. Kilka dni temu przygotował  wg mnie doskonale zaprojektowaną nową stronę powitalną, gdzie główną rolę odgrywa wyszukiwarka oraz najpopularniejsze tematy aktualnie poruszane w społeczności.

Twitter.com

Czy w przyszłości na tej stronie zobaczymy nazwy firm farmaceutycznych? Czy może model biznesowy Twittera polega na stworzeniu narzędzia do budowania swojej marki w sposób jeszcze mniej inwazyjny niż Google? Czas pokaże.

Osobiście uważam, że bierne wklejanie press releasow czy mocno brandowanych wiadomości w tej postaci nie przyniesie oczekiwanego efektu. Siła Twittera polega na dynamicznej interakcji oraz możliwości śledzenia ważnych wydarzeń „live” i włączaniu się w dyskusje.
Zespół Twittera doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Kilka dni temu przygotował  wg mnie doskonale zaprojektowaną nową stronę powitalną, gdzie główną rolę odgrywa wyszukiwarka oraz najpopularniejsze tematy aktualnie poruszane w społeczności.
Reblog this post [with Zemanta]
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • NewsVine
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
No TweetBacks yet. (Be the first to Tweet this post)

Więcej o tym wpisie