mamsm.pl – dobry przyklad kampanii spolecznej chorych na stwardnienie rozsiane
Product Manager z Gedeon Richter ktory zgodzil sie na ten projekt jest wielki. Projekt mamsm.pl jest wolny od oklepanych pomyslow na proste strony www i w kreatywny sposob przekazuje, wrecz angazuje emocjonalnie, czytelnika portalu w wyobrazenie jak to jest miec stwardnienie rozsiane. Projekt wydaje sie iz ma na celu przestraszyc (mowiac lagodnie uczulic) osoby zdrowe, czym jest ta choroba. Przez to jak rozumiem uczulenie wplynac na wieksza refundacje tego leku przez NFZ lub finansowanie swiadczen. Efekt, wiecej lekow (w polsce refundacja leczenia jest zenujaca niska co jest faktem). Czy to sie uda. Nie wiem, ale trzymam kciuki za takie inicjatywy i zazdroszcze klienta.
Zabraklo mi na koncu czegos w rodzaju petycji czy wyjasnienia po co firma Gedeon mnie straszy. Znowu wybor strony w flash ma kilka minusow – oprocz byc moze problemow z indeksacja w google, nie mozna takze kopiowac sobie tekstow ze strony. Ale to sa szczegoly jezeli celem jest wywolanie empatii u widza. A wywoluje sie skutecznie. Koniecznie prosze zobaczyc.
Polecamy strone mamsm.pl. Gratulacje dla zespolu artflash interactive. Widze inspiracje dla tego projektu z kampania telewizyjna dotyczaca choroby parkinsona
Przy okazji warto porownac to z “fatalnym” sm24.com.pl. Juz na poczatku domena “.com” jest nieporozumieniem sugerujac “kommercyjny” charakter. Potem jest juz coraz gorzej. Kupa informacji bez celu i jednolitego przekazu. Np po kliknieciu w “co to jest stwardnienie rozsiane” dostajemy 1/10 tego co jest na Wikipedii. Nota bene, juz lepiej skopiowac ten content z wikipedii i podac zrodlo niz pisac taki slaby artykul merytoryczny. sm24.com.pl pokazalo, jak schodzenie z ceny, jakosci i robienie rzeczy na sile niweczy trud komunikacji podstawowych emocji i faktow.
Szkoda tylko ze zaden z tych 2 portali nie pozycjonuje sie w google nawet w pierwszych 30 wynikach wyszukiwania.
Więcej o tym wpisie
“mamsm.pl – dobry przyklad kampanii spolecznej chorych na stwardnienie rozsiane,”
- Opublikowany:
- 07.21.09 / 7pm
- Kategoria:
- newportals
Dzięki za opinię nt. projektu. Przyznaję, że spotu reklamowego parkinsona nie widzieliśmy…
Staraliśmy się w miarę możliwości odtworzyć objawy, wg opinii esemowców udało nam się, co było największym wyzwaniem.
Udalo wam sie ! Z mojej perspektywy to wspaniale zobaczyc cos swiezego. A jak udalo wam sie przekonac Product Managera do takiego podejscia ?
Domyślam się że chodzi tu o Gedeon Richter a nie Behringer Richter który nota bene jest Boehringerem Ingelheimem ? nie wiem jak można pisać o firmie i zrobić tyle błędów w nazewnictwie :]
jakoś tak wyszło
Great! Cenię Artflash za multimedia… teraz muszę dać wam jedną gwiazdę więcej za web…
Dokladnie ! Coz za blad w nazwie. Pisanie bloga pozna pora i mamy. Dziekuje za zwrocenie uwagi.
no to jeszcze sprostuję nazwę naszej agencji: “artflash interactive”
Uhm.. droga nie była łatwa, a pomysł nie był Artflasha, tylko Hill and Knowlton. To my przekonaliśmy Gedeon Richter, aby spróbowała pójść w ten stronę z SM, a potem szukalismy agencji, która by podołała, no i Tomek od razu powaznie podszedł do zadania. Z Artflash walczyliśmy, żeby oddać problem. Warty było się pomęczyć…
A nazwę firmy Gedeon Richter moglibyście poprawić.
Dziekujemy za komentarze autorow. Czy mozecie napisac wiecej na temat tej produkcji? Jak do nie podeszliscie, skad wzial sie pomysl, jak prowadziliscie metode selekcji firmy interaktywnej, ile trwala produkcja. Jakie kryteria sukcesu przyjeliscie?
tu oddaję głos Izie
Myślę, że podejście jest naszym know how, więc nie opiszę w szczegółach. A stwardnienie rozsiane mi osobiście nie było obce, od 2000 roku zajmuje się tą tematyką, więc to też nie pozostaje bez znaczenia.
Pomyśleliśmy o grze, ale wiedzieliśmy, że nie może to być zwykła gra, że nie będzie to rozrywka dla mas, chodziło o zrozumienie problemu i sądząc po setkach komentarzy w sieci, udało się…
O efektach będzie jeszcze czas poczytać:)