social marketing dla produktow farmaceutycznych

30 marca uczestniczylem w Princeton w szkoleniu z zakresu social marketingu. W organizowanym przez kru research warsztacie wzieli udzial szefowie rozwoju m.in. sanofi aventis, roche, novartis. Szczegolnie mile bylo spotkanie z osoba wdrazajaca alli w usa. Ten pelnodniowy warsztat w sercu amerykanskiego przemyslu farmaceutycznego byl dostepny dla waskiej grupy 15 osob i udostepnil nam kluczowa praktyczna wiedze z prowadzenia kampanii w portalach spolecznosciowych.

Social marketing to usluga promocji produktu poprzez portale spolecznosciowe gdzie kazdy glos sie liczy. Osoby do ktorych docieramy nie sa anonimowe. W pelnym otwartym zakresie moga uczestniczyc na rownych z reklamodawca procesie dyskusji i promocji marki. Celem kampanii w portalach spolecznosciowych jest dotarcie do konkretnego konsumenta i zaangazowanie go w kontakt z brandem oraz tematem tematem na tyle, aby zdobyc jego przychylnosc i przekonac aby stal sie ambasadorem produktu – polecil go swoim znajomym. Ten stary jak swiat model marketingu szeptanego powraca w wielkim stylu w portalach typu facebook. W zaleznosci od produktu i restrykcji prawnych nasze aktywnosci marketingowe na portalu facebook moga ograniczac sie do stron informacyjnych bez mozliwosci dyskusji po aplikacje promujace produkt.

Aktualnie portale ktore umozliwiaja dotarcie do szerokiego grona odbiorcow to m.in.
- facebook
- youtube
- twitter wraz z google buzz

Activeweb podczas szkolenia zdobyl kwalifikacje z zakresu
- budowe stron na facebook
- budowa strategii komunikacyjnej na facebook
- ograniczenie i customizacja narzedzi spolecznosciowych – wylaczanie funkcji, moderacja, customizacja
- szkolenia w zakresie komunikacji i dobre praktyki
- tworzenie scenariuszy komunikacji (przewidywanie)
- konkursy – kreacja, prowadzenie, dystrybucja
- analiza statystyczna
- promocja strony w facebook ads
- buzz – promocja strony poprzez blogi i zaangazowanie trend setterow

Facebook daje wiele mozliwosci budowy kontaktu z marka. Nalezy jednak pamietac, ze czesto aktywnosc ta odwoluje sie do strony www danego produktu z pelna informacja. Activeweb posiada kompetencje w zakresie budowy map tunelowania ruchu pomiedzy portalami spolecznosciowymi, produktowymi, korporacyjnymi dla zwiekszenia skutecznosci dzialan w internecie.

Gdy facebook zdobywa polska siec, twitter nadal czeka na swoj moment.

Dzieki zdobytym kompetencjom rozwijamy portale dla lekarzy specjalistow openmedica 2.0 ktore posiadaja technologie stron mikrospolecznosci lekarskich. To polski medyczny facebook. Teraz mozliwa na nich jest m.in.

- budowa stron dla ekspertow
- budowa zamknietych moderowanych stron produktowych
- budowa stron wokol tematow terapeutycznych

Dzieki systemowi medpass identyfikujemy lekarzy i pozwalamy efektywnie docierac do grupy targetowej dotychczas obslugiwanej wylacznie przez drogi salesforce team. Openmedics 2 stanowi efektywne uzupelnienie dzialan sprzedazowych.

  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • NewsVine
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
No TweetBacks yet. (Be the first to Tweet this post)

Więcej o tym wpisie