Twitter dla firm farmaceutycznych. Czyli kto Cię śledzi i dlaczego?

Kilka zdań na temat Twittera i sytuacji jaką zastaliśmy w 2010 roku. Po pierwsze firmy farmaceutyczne juz swietnie odznalazly sie w Twitterze. Po drugie – wylacznie ich centrale. Polskie oddzialy nadal slabo, moze i dlatego iz twitter w polsce takze nie kwitnie. Po trzecie – czy ktos wogole rozumie po co ten caly twitter firmie farmaceutycznej?

W zasadzie twitter to kolejny kanal komunikacji. Obok prasy, telewizji, radia, billboardow, strony internetowej, emaila – mamy jeszcze twittera. To internetowy SMS ktory nasluchujesz poprzez strony internetowe i rozne programiki do tego stworzone. Mozesz tez sam wysylac tweety (SMSy) i docierac do setek osob ktore Cie “sledza” . Innymi slowy, aby tweetowac najpierw trzeba miec o czym.

Jak to wyglada z firmami farmaceutycznymi na swiecie w twitterze. Nie jest zle – sytuacja okrzepla

Niedawno pojawila sie bardzo wazna analiza na http://www.whydotpharma.com ktora omawia w szczegolach kto sledzi i jakie ma to znaczenie dla 5 kluczowych tweettow firm farmaceutycznych

1. @Boehringer

2. @JNJComm

3. @Novartis

4. @Pfizer_news

5. @Roche_com

Oto jaki jest rozklad grupy odbiorczej tych twittow

Polecam lekture wszystkim e-business dyrektorom. A w niej wnioski i poglebiona analiza problemu. Czyli czy warto twittowac aby dotrzec do dziennikarzy, lekarzy czy osob ktore podejmuja kluczowe decyzje w Panstwa biznesie.

Reblog this post [with Zemanta]
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • NewsVine
  • Reddit
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Tumblr
  • Twitter
No TweetBacks yet. (Be the first to Tweet this post)

Więcej o tym wpisie